Untuk order, SMS/WASAP/WECHAT KE 013-243 4729

Family Trip to Sabah -Part 3

16 Januari 2015 JUMAAT
..............................................
Ha...setelah hilang penat lelah perjalanan dari Kundasang Ke Kota Kinabalu. Kini, kami meneruskan cuti-cuti kami dengan melawat Muzium Sabah. Sebelum itu, kami pekena sarapan nasi kandar dulu..hehe..Semuanya makan Nasi Beriani..wah..memang sedaplah..cukup rasa semua. Dah la banyak, memang mengah gak la nak habiskan sepinggan nasi.
Jom kita bergambar dulu di luar Muzium Sabah, sebab kat dalam memang tak dibenarkan ambil gambar. Pst..pstt...dalam muzium tu ada tengkorak betul ye..jadi, sila kawal tingkahlaku anda.

Abah beria nak bawa kami melawat Monsopiad Cultural Village ni..tempat simpan tengkorak. Tapi kami tak masuk sebab risaukan bebudak ni..kalau deme tak kuat semangat mau demam kang. Ini pun adik yang ambil gambar, Noor dan mak tunggu dalam kereta dengan hero. Seeeraaaammmmm....

Disebabkan hari masih awal, kami singgah pula di Menara Tun Mustapha. Dulu ada restoran kat dalam ni, dan pengunjung dibenarkan masuk tapi kini dah tiada. Yang tinggal hanyalah pejabat. Jadi, kami ambil gambar sajalah diluar.

Dalam perjalanan nak pulang ke Kota Kinabalu, kami singgah untuk solat jamak di Masjid Terapung @ Likas ni..rupanya kat masjid ni ada juga sekolah agama. Memang besar dan luas dalam masjid ni.

Selesai solat, kami mula bergerak ke Pasar Filipin. Tapi oleh kerana bertembung dengan orang yang balik kerja dan nak ambil anak pulang dari sekolah, jalan agak sesak. Tapi ia tidak lama seperti di KL yang makan berjam-jam lamanya. Pukul 7 lebih kami sudah sampai ke Pasar Filipin. Apa lagi, perkara pertama yang kami tuju adalah tempat makan. Maklumlah, masing-masing bersarapan Nasi Beriani saja pagi tadi. Haha..dah kebulur kata orang. Sampaikan lupa nak snap pic makanan.
 Antara makanan laut yang sempat kami snap sementara dok memilih tempat mana yang menjadi pilihan.

Selepas selesai mengisi perut, barulah kita boleh shopping. Jom kita tengok mutiara.

Antara barang yang menjadi pilihan Noor dan mak ialah gelang, cincin, keronsang..semuanya diperbuat dari mutiara. Bila nak pakai tak tau..hahah..sempat gak 'pow' hencik hubby set rantai dan gelang mutiara. Okla kan daripada nak 'pow' set emas..hehe.. Belikan juga gelang batu dan butang baju melayu tuk hubby.

Balik rumah malamnya, dah kena siap packing barang dan beg...hoho...nak tamat dah percutian kami..

Perjalanan hari Pertama >> Part 1
Perjalanan hari Kedua >> Part 2
Perjalanan hari Terakhir >> Part 4 (Last)

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...